Nasza witryna korzysta z plików cookie. Pozostając na stronie wyrażasz na to zgodę. Dowiedz się więcej.

Lek. Aneta Zwierzchowska

Lek. Aneta Zwierzchowska

  • 28852
    punkty za aktywność
  • 3712podziękowań za odpowiedzi
  • 3417udzielonych odpowiedzi

Umów wizytę

Ten lekarz nie ma jeszcze możliwości umawiania wizyt przez internet.

  • Klinika Położnictwa i Ginekologii UM w Warszawie

    W tej placówce nie można jeszcze umówić wizyty przez internet.

  • O mnie
  • Odpowiedzi dla pacjentów (3417)
  • Opinie

odpowiedzi na pytania (3417)

  • Kiedy najlepiej wykonać test beta HCG?

    Przez 3 tygodnia brałam tabletki antykoncepcyjne, później jednak zarzuciłam branie, po odstawieniu dostawałam krwawienia (wyczytałam, że to jest krwawienie z odstawienia, a nie normalny okres i od tego momentu nie mam miesiączki). Od tego czasu minęło jakieś 5 tygodni. Kiedyś miałam bardzo nieregularne okresy, np. nie miałam okresu przez ponad rok po drastycznym odchudzaniu. Wracając do sprawy, to nie uprawiałam przez ten cały czas seksu, jedynie raz petting, w którym nie doszło do wytrysku. Zrobiłam 2 testy ciążowe z wynikiem negatywnym. Mimo to, chciałabym jeszcze zrobić test beta HCG, i stąd pytanie, po jakim czasie wynik będzie wiarygodny? Bardzo proszę o szybką odpowiedź.

    Lek. Aneta Zwierzchowska
    Lek. Aneta Zwierzchowska

    Witam! Jeśli doszło do kontaktu seksualnego czy innej czynności mogącej potencjalnie doprowadzić do zapłodnienia, a nie wie Pani kiedy może dojść do owulacji, najbezpieczniej jest zrobić test poziomu beta HCG w trzy tygodnie od kontaktu. Po takim czasie nie powinniśmy mieć już do czynienia z ewentualnymi wynikami fałszywie negatywnymi, tj. hipotetyczna ciąża powinna zostać wykryta. Pozdrawiam serdecznie!

  • Ból brzucha po masturbacji

    Tydzień po okresie masturbowałam się i robiłam sobie palcówkę, wcześniej dotykałam penisa mojego chłopaka. Tydzień po tym miałam jednodniowe plamienie, a wieczorem ból brzucha z prawej strony, czuję że był to ból jajników. W nocy nie mogłam spać z bólu brzucha, często chodzę oddawać mocz i brzuch boli od pępka w dół i mam ochotę spać, raz chce mi się jeść raz nie. Brzuch nie przestaje mnie boleć. Czy jest prawdopodobieństwo ciąży? A jeśli tak to jak duże?

    Lek. Aneta Zwierzchowska
    Lek. Aneta Zwierzchowska

    Witam! Pani objawy bólowe są niepokojące, nie wiązałabym jednak ich z ciążą. Szanse na zapłodnienie w opisanej sytuacji są nikłe, a na objawy ewentualnej ciąży jest zdecydowanie zbyt wcześnie. Jeśli objawy będą się utrzymywać, proszę ich nie lekceważyć i udać się udać do lekarza bez zbędnej zwłoki. Przyczyn bólu może być wiele, z których najbardziej prawdopodobne to infekcja dróg moczowych lub narządu płciowego. Pozdrawiam serdecznie!

  • Pominięcie tabletki w drugim tygodniu stosowania

    Witam! Moja dziewczyna bierze pierwsze opakowanie tabletek antykoncepcyjnych Vibini Mini. Niestety 2 drugim tygodniu w środku, była zobaczyć się z koleżanką, wypiła troszkę za dużo i zwymiotowała... Nastąpiło to po około 1,5h-2h od wzięcia tabletki. W ten wieczór oczywiście nie kochaliśmy się, następnego dnia wzięła tabletkę o normalniej porze i po upływie około 2-3h kochaliśmy się... Chciałem zapytać czy istnieje ryzyko, że jest w ciąży? Gdyż bardzo się tym faktem stresujemy. Proszę o szybką odpowiedź.

    Lek. Aneta Zwierzchowska
    Lek. Aneta Zwierzchowska

    Witam! Proponuję poczytać jak działają tabletki antykoncepcyjne oraz o samym cyklu płciowym kobiety. Dla ewentualnego zapłodnienia, gdyby rzeczywiście doszło do zakłócenia działania antykoncepcji, to czy Państwo odbyli stosunek dzień wcześniej czy dzień później może nie mieć dużego znaczenia. Innymi słowy, jeśli by rzeczywiście doszło do owulacji, na skutek zwymiotowania tabletki, to stosunek odbyty dzień później nawet z większym prawdopodobieństwem mógł doprowadzić do ciąży, niż ten odbyty w dniu zwymiotowania tabletki. W opisanej sytuacji jednak, moim zdaniem nie doszło do wyraźnego obniżenia skuteczności antykoncepcji hormonalnej. Wymioty miały miejsce w drugim tygodniu danego cyklu. Od ostatniej przerwy minęło więcej niż siedem dni, a następna również odbędzie się po więcej niż siedmiu dniach. Przyjmuje się, że tyle właśnie jest konieczne, by tabletki wstrzymały owulację na kolejne siedem dni. Ponadto od spożycia tabletki minął pewien czas, w którym częściowo zdążyła się zapewne wchłonąć. Jednocześnie proszę pamiętać, że żadna metoda antykoncepcyjna nie chroni w 100% i nawet przy idealnym stosowaniu tabletek istnieje pewne prawdopodobieństwo zajścia w ciążę. Pozdrawiam serdecznie!

Potrzebujesz konsultacji?

Zobacz polecanych lekarzy

Umów wizytę

Nasza witryna korzysta z plików cookie. Pozostając na stronie wyrażasz na to zgodę. Dowiedz się więcej.

PT.25.05
DZIŚ26.05
JUTRO27.05
PT.25.05
DZIŚ26.05
JUTRO27.05
  • Mgr Alicja Sołtysiak

    Mgr Alicja Sołtysiak

    Pedagog
    Konsultacja pedagogiczna130,00 zł
    Żubardzka 4/45, Łódź
    Ogólnopolski Instytut Badań Psychologicznych i Wariograficznych Szkoleń Coachingu Profesjonalnej Mediacji i Psychoterapii EMPIRIA.PL Anna Miżowska
    loader
  • Lek. Kacper Nadziakiewicz

    Lek. Kacper Nadziakiewicz

    Laryngolog, Laryngolog dziecięcy
    Konsultacja laryngologiczna120,00 zł
    Lwowska 17/1, Kraków
    Larmed Sp. z o. o.
    loader
  • Mirosław Walusiak

    Mirosław Walusiak

    Fizjoterapeuta
    Konsultacja fizjoterapeutyczna150,00 zł
    Pokorna 2/U2, Warszawa
    KregoslupBezBolu.pl Mirosław Walusiak
    loader
  • Lek. Agnieszka Pietraszko

    Lek. Agnieszka Pietraszko

    Internista, Reumatolog
    Konsultacja reumatologicznaod 120,00 zł
    Lubicz 23A, Kraków
    POLMED S.A.
    Lubicz 23A, Kraków
    POLMED S.A.
    loader
  • lek. Emilia Bojanowska

    lek. Emilia Bojanowska

    Laryngolog, Laryngolog dziecięcy
    Konsultacja laryngologiczna120,00 zł
    Lwowska 17/1, Kraków
    Larmed Sp. z o. o.
    loader