Mgr Katarzyna Szatkowska

Mgr Katarzyna Szatkowska

Dietetyk
Poznań, wielkopolskie
39
  • 704punkty za aktywność
  • 69podziękowań za odpowiedzi
  • 37udzielonych odpowiedzi
  • Nr 14Dietetyk, Poznań

Umów wizytę

Ten lekarz nie ma jeszcze możliwości umawiania wizyt przez internet.

  • Uniwersyetet Medyczny w PoznaniuFredry 10, Poznań
    tel.: 61 854 ...

    W tej placówce nie można jeszcze umówić wizyty przez internet.

  • O mnie
  • Odpowiedzi dla pacjentów (37)
  • Rekomendacje

Mgr Katarzyna Szatkowska jest biotechnologiem oraz dietetykiem.

odpowiedzi na pytania (37)

  • Dieta nastolatki: co jeść, by zaspokoić ciągły głód?

    Witam! Piszę do Was, aby uzyskać parę rad, które pomogą mi zwalczyć wieczny głód i przy okazji troszkę schudnąć. Mam 18 lat, 168 cm wzrostu i ważę 57 kg. Ostatnio miałam ciężki okres w życiu, dużo stresów, przeprowadzka do obcego miasta. W sumie zaczęłam życie od nowa. Na początku myślałam, że mój wieczny głód spowodowany jest stresem, lecz sytuacja już się unormowała, a mi nadal chce się jeść. Nie prowadzę aktywnego trybu życia, ale w ciągu dnia mam trochę ruchu, chociażby codziennie wchodzę pod górkę do domu i do szkoły, a nie jest to krótki dystans, ostatnio nawet przeszłam 6,5 km w godzinę, więc uważam to za duży sukces. Lecz niestety mój chłopak nie widział mnie 2 tygodnie i stwierdził, że trochę mi przybyło ciała. Chciałabym w porę zareagować, aby nie doprowadzić się do stanu, kiedy ciężko mi będzie zrzucić parę kilogramów. Dodam, że sama zauważyłam, iż mam troszkę większy brzuszek. Jeśli chodzi o mój jadłospis, to zjadam w szkole na śniadanie 1 lub 2 kanapki, jem normalną porcję obiadu (dzis nie powstrzymałam się i zjadłam dwie miseczki zupy pomidorowej z makaronem), lecz gdy nie jest on gotowy, zjadam dwie duże kromki chleba zapiekane z wędliną serem i ketchupem. Oczywiście potem jem mniejszą porcję obiadu, czasem po obiedzie zjem coś słodkiego (1 wafelek), na kolację jem dwie kanapki, piję 1 lub 2 kawy dziennie (rozpuszczalna z mlekiem i cukrem), piję około litra płynów dziennie (wiem, że to mało, ale więcej nie potrafię). Proszę o parę rad. Pozdrawiam!
    Mgr Katarzyna Szatkowska
    Mgr Katarzyna SzatkowskaDietetyk

    Witam serdecznie,
    Oczywiście, jak najbardziej powinnaś starać się utrzymać figurę. Możesz też schudnąć 2 kg, ale nie więcej. Absolutnie nie polecam żadnych restrykcyjnych diet. Po prostu jedz zdrowo i włącz do jadłospisu warzywa, owoce oraz pieczywo pełnoziarniste, grube kasze oraz inne produkty z pełnego ziarna, płatki owsiane, otręby. Zawierają one dużo błonnika, który daje poczucie sytości. Możesz przeprowadzić eksperyment i przekonać się, że będziesz dłużej najedzona po spożyciu kromki pełnoziarnistego chleba z szynką i serem oraz surówką z np. pomidora, cebulki i sałaty lub ogórka kiszonego niż po białym toście z szynką, serem i ketchupem.
    Nie zapominaj, by wysokobłonnikowe potrawy lub przekąski popić wodą, by błonnik mógł pęcznieć w żołądku i tym samym zwiększać swoją objętość niwelując poczucie głodu.
    Zastąp również przekąski typu wafelek na owoce lub jogurty, najlepiej naturalne z otrębami, płatkami, owocami. Jedz również zupy, niezabielane oczywiście.
    Pozdrawiam
    Katarzyna Szatkowska

  • Jaką zastosować dietę?

    Mam 11 lat ważę 36 kg mam 140cm wzrostu. Ważę mało ale mam grube nogi i odstający brzuch. Bardzo bym prosiła żeby mi napisać co mam jeść np. co powinnam jeść na śniadanie co brać do szkoły i jakieś ćwiczenia. Bardzo dziękuję i pozdrawiam.

    Mgr Katarzyna Szatkowska
    Mgr Katarzyna SzatkowskaDietetyk

    Witam serdecznie,

    Ważysz prawidłowo, więc nie myśl nawet o odchudzaniu. Ćwicz natomiast na wf-ie i jeśli chcesz, w domu (trudno opisać ćwiczenia - najlepiej zaopatrzyć się w przewodnik ze zdjęciami) lub klubie sportowym. Dobrym pomysłem jest też częstsze chodzenie na spacery, jogging, jazda na rowerze, pływanie, itp.

    Na śniadanie staraj się przyrządzać zdrowe pełnowartościowe posiłki, najlepiej z dużą ilością błonnika i złożonych węglowodanów by energia z nich pozyskiwana uwalniała się długo. Może to być owsianka, płatki zbożowe z mlekiem (dobrej jakości, niesłodzone), pieczywo, jogurt z musli, sałatka. Do szkoły możesz zabierać kanapkę oraz owoc i surówkę, bądź sałatkę na bazie ryżu brązowego, pełnoziarnistego makaronu, kaszy kuskus, quinoi, soczewicy. Wystarczy, że wymieszasz te produkty z ulubionymi warzywami, mięsem, tuńczykiem z puszki lub serem feta, dodasz odrobinę dressingu z oliwy lub jogurtu i pyszny lunch gotowy. Opcji jest naprawdę bez liku.

    Życzę przyjemnej kreatywności.
    Katarzyna Szatkowska

  • Czy mogę zachorować na cukrzycę?

    Mam 15 lat, 164 cm wzrostu i 60 kg. Ostatnio zauważyłam że jestem grubsza od moich koleżanek i strasznie mi to przeszkadza. Chcę być szczuplejsze i pragnę zmieścić się w moje krótkie spodenki które rok temu jeszcze na mnie pasowały. Zaczęłam się wstydzić i nie chcę nosić rzeczy w których widać moje fałdki. Potrafię dużo zjeść, lubię spaghetti i jem je raz na 3 tygodnie, nie lubię zup jem tylko drugie danie zwykle bez ziemniaków, dużo piję soków i napojów słodkich, jem sporo słodyczy i nigdy nie jestem głodna. Ostatnio zwróciłam uwagę na fakt że mój tata jest chory na cukrzycę typu 2 i boje się że tez zachoruje. Proszę o jakąś rade na temat odżywiania się i jak mogę schudnąć do wakacji i jak ochronić się przed cukrzycą?
    Mgr Katarzyna Szatkowska
    Mgr Katarzyna SzatkowskaDietetyk

    Witam serdecznie,

    Jedynym sposobem na zredukowanie ryzyka cukrzycy typu 2  jest normalizacja masy ciała i zwiększenie aktywności fizycznej.

    Pierwsze, nie powinno być szczególnie trudne w Twoim przypadku. Wystarczy bowiem, że wyeliminujesz słodycze i słodkie napoje. Cukry proste, nie dość, że nie dostarczają składników odżywczych, "napędzają" również apetyt. Prowadzą do sporych wyrzutów insuliny, która odpowiada za gromadzenie glukozy w postaci glikogenu, który z kolei stosunkowo łatwo zamienić w tłuszcz.
    Również duże posiłki nie sprzyjają zgrabnej sylwetce. Jedz mniej, a częściej. Staraj się po posiłku nie czuć zupełnie pełna. Twój organizm potrzebuje czasu by do mózgu przekazać informację o stanie sytości.

    Ze spaghetti nie musisz wcale rezygnować. Przyrządzaj je jednak na mięsie drobiowym, na minimalnej ilości tłuszczu i z dodatkiem warzyw (np. włoszczyzny mrożonej dla wygody). Serwuj z rozsądną ilością makaronu (ok. 70 g), najlepiej pełnoziarnistego.
    Myślę, że opisane powyżej drobne zmiany pomogą w pozbyciu się "fałdek".

    Życzę powodzenia i pozdrawiam.
    K. Szatkowska

Znaleźliśmy dla Ciebie innych lekarzy tej samej specjalizacji

Umów wizytę

PON.22.01
WT.23.01
ŚR.24.01
PON.22.01
WT.23.01
ŚR.24.01
  • Mgr Marta Pawlak

    Mgr Marta Pawlak

    Dietetyk
    Konsultacja dietetyczna100,00 zł
    Plac Wiosny Ludów 2/2, Poznań
    DIETOMAT SP. Z O.O.
    loader
  • Lek. Justyna Okupnik

    Lek. Justyna Okupnik

    Internista, Dietetyk
    Konsultacja internistyczna120,00 zł
    Obornicka 262/262, Poznań
    MedPolonia Sp. z o.o. - Obornicka
    loader
  • Mgr Agnieszka Kaźmierska

    Mgr Agnieszka Kaźmierska

    Dietetyk, Fizjoterapeuta
    Konsultacja dietetyczna z wywiadem żywieniowym i dietą na 30 dniod 130,00 zł
    Sianowska 104/104, Poznań
    FIZJOTERAPIA KOSMETOLOGIA DIETETYKA -ANIES AGNIESZKA KAŹMIERSKA
    Sianowska 104/104, Poznań
    FIZJOTERAPIA KOSMETOLOGIA DIETETYKA -ANIES AGNIESZKA KAŹMIERSKA
    Sianowska 104/104, Poznań
    FIZJOTERAPIA KOSMETOLOGIA DIETETYKA -ANIES AGNIESZKA KAŹMIERSKA
    Sianowska 104/104, Poznań
    FIZJOTERAPIA KOSMETOLOGIA DIETETYKA -ANIES AGNIESZKA KAŹMIERSKA
    loader
  • Joanna Szurkowska

    Joanna Szurkowska

    Dietetyk
    Konsultacja dietetyczna150,00 zł
    Droga Dębińska 3A, Poznań
    Instytut Sportu i Nauki Bartosz Malak
    loader
  • Mgr Jolanta Kempińska

    Mgr Jolanta Kempińska

    Dietetyk
    Konsultacja dietetyczna150,00 zł
    J.H.Dąbrowskiego 77a/77a, Poznań
    Specjalistyczne Centrum Diagnostyczno-Lecznicze Bamberski Dwór Sp.z o.o.
    loader