Dr n. med. Maciej Matuszczyk

Dr n. med. Maciej Matuszczyk

Psychiatra, Seksuolog
Katowice, śląskie
37
  • 502punkty za aktywność
  • 47podziękowań za odpowiedzi
  • 82udzielone odpowiedzi
  • Nr 2Psychiatra, Katowice
  • Nr 1Psychiatra, Tychy
  • Nr 1Seksuolog, Katowice
  • Nr 1Seksuolog, Tychy

Umów wizytę

Ten lekarz nie ma jeszcze możliwości umawiania wizyt przez internet.

  • Gabinet lekarski Maciej MatuszczykBrynowska 70, Katowice
    tel.: 601 349...

    W tej placówce nie można jeszcze umówić wizyty przez internet.

  • Centrum Zdrowia Psychicznego TychyAl. Jana Pawła II 24, Tychy
    tel.: 32 375 ...

    W tej placówce nie można jeszcze umówić wizyty przez internet.

  • O mnie
  • Odpowiedzi dla pacjentów (82)
  • Rekomendacje

Maciej Matuszczyk jest lekarzem psychiatrą i seksuologiem. Ukończył Wydział Lekarski Śląskiej Akademii Medycznej w Katowicach. Prowadzi prywatny gabinet lekarski w Katowicach oraz jest dyrektorem medycznym Centrum Zdrowia Psychicznego w Tychach.

Kursy i staże

Absolwent Wydziału Lekarskiego SUM (1996) w Katowicach oraz 4-letnich studiów podyplomowych: Podstawowe i szczegółowe problemy psychoterapii w CM UJ w Krakowie (2008).
W latach 1996-2006 był asystentem w Klinice Psychiatrii i Psychoterapii SUM w Katowicach.
Jest redaktorem naczelnym portali Psychiatria.pl oraz EdukacjaMedyczna.pl oraz organizatorem cyklicznych konferencji dla lekarzy...

Czytaj więcej

Publikacje

Sztuczna regulacja nastroju - http://www.psychiatria.pl/wiadomosc/sztuczna-regulacja-nastroju/5958.html
Uzależnienie od Internetu -

Czytaj więcej

Języki

polski, angielski

odpowiedzi na pytania (82)

  • Dlaczego kobieta w pracy mnie nie lubi?

    Jestem w pracy od 2 miesiecy.Ostatnio koleżanka jest dla mnie coraz bardziej złośliwa.Pracuję w aptece jako magister i dopiero co skończyłam staż.Ciągle uczę się nazw leków i jak wyglądają.Apteka jest bardzo ruchliwa.Jest dużo pacjentów i pracowników, wiec panuje chaos w magazynach.Wiem, że wiele się muszę jeszcze nauczyc,ale ta osoba wciąż mi wypomina, że jestem powolna,nie znam nazw leków, itd.Jest to 40-letnia techniczka zaangazowana w aptekę.Jest mila dla osob, które się jej" podlizują".
    Dr n. med. Maciej Matuszczyk
    Dr n. med. Maciej MatuszczykPsychiatra, Seksuolog
    Na wstępie współczuję. Sytuacja jest dla Pani na pewno trudna, także z tego powodu, że nie ma Pani pojęcia o co chodzi. Tu nie ma prostego rozwiązania. Czasem pomaga porozmawianie z taką osobą - zwrócenie się do niej z prośbą o sugestie, co Pani ma zrobić, aby lepiej pracować. Niestety czasem są to problemy osobowościowe - traktuje Panią jako konkurencję, przypomina Pani jej kogoś z przeszłości. Na początek proponuje przeglądnąć to co oferuje google pod hasłem "konflikt w pracy". Jak się nie uda, trzeba będzie poprosić bezpośredniego przełożonego o pomoc - nie interwencję, ale pomoc. To delikatna sprawa i warto z dużą ostrożnością do tej sprawy podejść.
  • W jakim tempie odstawiać Alprazolam?

    w jakim tempie odstawiac alprazolam? biorę codziennie 1 mg , odstawienie nagle nie wchodzi w grę z wiadomych przyczyn
    Dr n. med. Maciej Matuszczyk
    Dr n. med. Maciej MatuszczykPsychiatra, Seksuolog
    Generalnie bezpieczne odstawianie benzodiazepin to 20% dawki co 2 tyg. W Pani przypadku proponuję zaopatrzenie się w mniejsze gramatury leku (0,5 i 0,25mg). Proponuję odstawiać po 1 tabl 0,25 co 2 tyg. Aczkolwiek sugeruję zrobić to w kontakcie z lekarzem (najlepiej psychiatrą). Być może wskazane jest dołączenie leku przeciwdepresyjnego (mają też działanie przeciwlękowe).
  • Co oznacza osłabienie, senność i zawroty głowy?

    Od ok roku, dwoch czesto czuje sie bardzo oslabiona, senna, czuje jakby bujanie, czasami zawroty glowy, mam wrazenie ze podloga sie pode mna ugina jak chodze. Neurolog, laryngolog, okulista nie stwierdzil nic niepokojacego. Czy to uczucie moze byc zwiazane z tym ze bardzo duzo cwicze ale nie spozywam odpowiedniej ilosci kalorii. Powinnam jesc ponad 2000kcal a zjadam ok 1000. Morfologia itp bez rewelacji ale w normie, nie mam anemii. Zawroty tez nawet w pozycji siedzacej, czytajac ksiazke itp
    Dr n. med. Maciej Matuszczyk
    Dr n. med. Maciej MatuszczykPsychiatra, Seksuolog
    Za mało informacji (aktualna waga, szybkość redukcji masy ciała), bo być może to efekt zbyt szybkiego przejścia na inny styl dietetyczny. Sugeruję skonsultować swoją dietę (proporcje składników, tempo redukcji) z dietetykiem oraz w laboratorium zrobić poszerzone elektrolity: Na, K, Mg, Ca oraz próby wątrobowe (AspAt, AlAt).