Nasza witryna korzysta z plików cookie. Pozostając na stronie wyrażasz na to zgodę. Dowiedz się więcej.

Mgr Magdalena Radziszewska

Mgr Magdalena Radziszewska

Dietetyk
Białystok, podlaskie
  • 769
    punktów za aktywność
  • 142podziękowania za odpowiedzi
  • 62udzielone odpowiedzi
  • 4
    Miejsce w rankingu abcZdrowie
    Dietetyk, Białystok

Umów wizytę

Ten lekarz nie ma jeszcze możliwości umawiania wizyt przez internet.

  • Instytut Zdrowego OdżywianiaCzęstochowska 18/U1, Białystok
    tel: 691 196 ...

    W tej placówce nie można jeszcze umówić wizyty przez internet.

  • O mnie
  • Odpowiedzi dla pacjentów (62)
  • Opinie (4)
    średnia:

Magdalena Radziszewska jest diet coach'em, dietetykiem oraz specjalistką z zakresu medycyny komórkowej.
W Instytucie Zdrowego Odżywiania zajmuje się przede wszystkim pracą z osobami z nadwagą i otyłością, a także osobami z dolegliwościami dietozależnymi.
W swojej pracy kieruje się mottem: "dopasuj dietę do siebie, a nie siebie do diety", "nie wystarczy...

Czytaj więcej

Kursy i staże

Diet Coaching, Instytut Psychoimmunologii
Kurs Medycyny Komórkowej
Dietetyka
Dietetyka - Zaawansowane Procesy Redukcji Tkanki Tłuszczowej
Dietetyka kliniczna
Żywienie kobiet w ciąży i dzieci
Ziołolecznictwo
Trener Personalny
Instruktor Pilates

Publikacje

Artykuły na stronie www.instytutzdrowegoodzywiania.pl, na stronie Facebook MagdalenRadzi (Magda Radzi) oraz na portalach eksperckich.

Języki

angielski

odpowiedzi na pytania (62)

  • Dieta po usunięcia guza nerki

    Dzień dobry, usunięto mi guza z nerki (3,5 cm). Jaką dietę powinienem zastosować, aby proces rekonwalescencji przebiegał właściwie? Proszę o odpowiedz. Pozdrawiam Tadeusz Ż.Dieta 
    Mgr Magdalena Radziszewska
    Mgr Magdalena RadziszewskaDietetyk
    Zalecana jest dieta łatwo-strawna, niskobiałkowa, czyli z mniejszą ilością białka (ograniczenie spożycia mięsa, wędlin, serów, nabiału do ok. ) oraz przyjmowanie co najmniej 2 litrów płynów na dobę. Ilość dostarczanego białka powinna zostać dobrana indywidualnie ze zwróceniem uwagi na tolerancję białka przez Pana organizm. Zazwyczaj ok. 0,6g białka/1 kilogram masy ciała. Ważne, aby dieta nie była także ubogoenergetyczna - zalecane minimum 35 kcal/1 kg masy ciała. Chudnięcie będzie oznaczało za niską wartość energetyczną diety, co jest niewskazane. Zaleca się również ograniczenie soli w diecie (najlepiej nie dosalać nic) oraz produktów z potasem (jeśli lekarz zdecyduje - wtedy większość warzyw siekamy, gotujemy i wylewamy wywar). Ważna jest kontrola żelaza. Prawdopodobnie konieczne może być stosowanie dobrze przyswajalnego preparatu multiwitaminowego (z minerałami). Zalecam kontakt z dietetykiem - kluczowe jest ułożenie diety pod Pana osobiste potrzeby.
  • Waga w miejscu i objadanie się

    Witam mam 37 lat i 170c wzrostu 2 lata temu zaczełam sie odchudzac przez rok schudłam 24 kg pozniej przestałam przybyło mi 4 kg przez nastepny rok wiec chcialam sie wziąśc za siebie postanowiłam ze wrócę do diety z przed 2 lat ale niewiem co sie dzieje 1 tydzień diety i waga stoji wiec to mnie zniecheca i pozniej przez dwa dni zaczynam sie objadac i znow dieta i nic i znow objadanie niewiem co sie dzieje czy ja chora jestem jakas czy co
    Mgr Magdalena Radziszewska
    Mgr Magdalena RadziszewskaDietetyk
    Objadanie się niestety będzie bardzo przeszkadzać w odchudzaniu. Proszę stosować dietę, stosując odstępstwo np. 1 x w tygodniu. Organizm przygotowuje się do spalania tkanki tłuszczowej pierwsze 3 tygodnie diety - a więc należy przetrwać ten okres. Najważniejsza będzie konsekwencja i wytrwałość. Proszę zwrócić uwagę na ilość wypijanej wody, powinna Pani wypijać 30ml /1 kg masy ciała. Bardzo może też pomóc regularność posiłków, oraz aktywność fizyczna (przynajmniej szybki spacer) 3-4 x w tygodniu. To wzmocni silną wolę i także pomoże w osiągnięciu celu. Powodzenia!
  • Jedzenie magnezu w tabletkach w celu uzupełniania niedoborów

    Witam.mam 39 lat,uprawiam sport,chodzę na bieżni 5 razy w tygodniu,podnoszę też ciężarki 3-4 razy w tygodniu,walczę z nerwicą,moje pytanie jest takie ile magnezu mogę zjeśc w tabletkach żeby uzupełnić niedobory,używam megnafar b6,proszę o pomoc
    Mgr Magdalena Radziszewska
    Mgr Magdalena RadziszewskaDietetyk
    Ma Pan jak najbardzie rację zwracając uwagę na poziom magnezu podczas ćwiczeń. Przede wszystkim proszę też zwrócić uwagę na objawy niedoboru magnezu: skurcze mięśni, nadmierne męczenie się. Podstawą powinien być magnez ze źródeł naturalnych - gorzka czekolada, awokado, pestki z dyni, kasza gryczana, banany. Polecam również wodę Magnesia, która zawiera 173 mg magnezu/1 litr - bez zbędnego obciążania organizmu wapniem z wód wysokozmineralizowanych, które również mogą być pomocne! Co do Magnefar B6 (ta witamina wzmacnia wchłanianie magnezu) - w sytuacji bez ćwiczeń - w celu uzupełnienia niedoborów, krótkoterminowo można zastosować podwójną dawkę (ze względu na okoliczności, które Pan przytoczył) ale nie dłużej niż 14 dni. Potem powinno się używać dawki zalecanej przez producenta. Podsumowując: połączyłabym naturalne źródła magnezu + woda Magnesia + Magnefar B6 lub Chelamag B6. Nie należy stosować cały czas tego samego suplementu. Zalecana dawka magnezu to 3,5-4mg magnezu/1 kg masy ciała. Przy uprawianiu sportów siłowych - nawet powyżej 2g/kg masy ciała. Podanie 250mg magnezu w jednorazowej dawce, bezpośrednio po treningu, lub tuż przed snem, ale co najmniej 1h od treningu powinna zapobiec niedoborom magnezu oraz jego stratom związanym z dniem codziennym oraz ćwiczeniami.

Badania

Zabiegi

  • Współpraca z klubami sportowymi i siłowniami
  • Wykłady specjalistyczne
  • Współpraca z ośrodkami rządowymi
  • Prowadzenie warsztatów kulinarnych
  • Zajęcia profilaktyczne dla uczniów szkół oraz rodziców
  • Współpraca z ośrodkami rehabilitacji

Leczone choroby