Nasza witryna korzysta z plików cookie. Pozostając na stronie wyrażasz na to zgodę. Dowiedz się więcej.

Mgr Monika Konieczna

Mgr Monika Konieczna

Dietetyk
Grodków, opolskie
  • Zaufany specjalistaSpecjalista zdobył 160 punktów za aktywność w ostatnim miesiącu
  • 7459
    punktów za aktywność
  • 634podziękowania za odpowiedzi
  • 681udzielonych odpowiedzi
  • 1
    Miejsce w rankingu abcZdrowie
    Dietetyk, Grodków

Umów wizytę

Ten lekarz nie ma jeszcze możliwości umawiania wizyt przez internet.

  • Poradnia Dietetyczna -Twój DietetykGrunwaldzka 6, Grodków
    tel: 663 740 ...

    W tej placówce nie można jeszcze umówić wizyty przez internet.

  • O mnie
  • Odpowiedzi dla pacjentów (681)
  • Opinie (5)
    średnia:

Jestem dietetykiem, przeprowadzam indywidualne konsultacje wraz z analizą składu ciała oraz ułożeniem indywidualnej diety,prowadzę także badania biorezonansem magnetycznym. Biorę udział w licznych kursach, szkoleniach i warsztatach, stale podnosząc swoje kwalifikacje i umiejętności. Autorka wielu publikacji w zakresie żywienia. Współpracuje w portalami internetowymi. Prowadzę wykłady i...

Czytaj więcej

Kursy i staże

  • Współpraca z portalem dietetycy.org.pl
  • Współpraca z portalem PulsZdrowia.pl
  • Członek Polskiego Towarzystwa Dietetyki
Czytaj więcej

Publikacje

Czytaj więcej

odpowiedzi na pytania (681)

  • W jaki sposób można schudnąć i ile czasu trzeba, aby zgubić zbędne kilogramy?

    Mam za duzy cholesterol,lipidy,mam lek lipanthyl na cholesterol i lipidy.Chcialbym schudnac,nie wiem w jaki sposob i ile czasu potrzeba by schudnac? Spaceruje duzo i biegam a w domu jakie cwiczenia wykonac?
    Mgr Monika Konieczna
    Mgr Monika KoniecznaDietetyk
    Witam. Proszę zaczynać każdy dzień od śniadania. To najważniejszy posiłek – uruchamia spowolnioną w ciągu nocy przemianę materii. Solidne śniadanie zapewni ci energię na pierwszą połowę dnia, a także odpowiednio wysoki poziom glukozy. Dzięki temu dotrwasz do obiadu (ten z kolei ma być najbardziej kaloryczny) i ani razu nie skusisz się na tuczące przekąski. Zjadać 5 posiłków dziennie. Unikać pokus między posiłkami.Batonik, drożdżówka, banan – i już uzbiera się ok. 500 dodatkowych kalorii. Podjadaniem między posiłkami mobilizujesz układ pokarmowy do nieustannej pracy, a to, co zjesz, odłoży się w postaci tłuszczu. Jeśli musisz, sięgnij po kilka orzechów, garstkę pestek z dyni lub słonecznika. Tylko odrobinę, bo to bardzo kaloryczne przekąski. ostatni posiłek zjadaj 3-4 godziny przed snem.Syta kolacja (bo niewiele jadłaś w ciągu dnia i wieczorem chcesz nadrobić) to potężny grzech. Jeszcze przed zakończeniem trawienia (organizm potrzebuje 2,5–3 godzin) kładziesz się spać. Podczas snu wszelkie procesy życiowe, w tym przemiana materii, są spowolnione. Efekt murowany: ciężki sen i dodatkowe kilogramy. Prozę pamiętać o aktywności fizycznej.Aktywność fizyczna to najlepszy sposób na przyśpieszenie przemiany materii. Organizm potrzebuje energicznego spaceru aż do marszobiegu, pływania, ćwiczeń fitnessowych, pedałowania na rowerze, jazdy na rolkach, nordic walking. Trening powinien trwać ponad 30 minut, gdyż dopiero po tym czasie organizm zaczyna spalać tłuszcz. Jedz wszystko, ale z umiarem Potrzebujemy wszystkiego po trochu. Nie wolno więc pozbawiać organizmu tłuszczu ani węglowodanów. Ale z pewnymi zastrzeżeniami. Ogranicz tłuszcz zwierzęcy, postaw na roślinny. Jeśli nie możesz obejść się bez mięsa, wieprzowinę i wołowinę zastąp drobiem (bez skóry) i rybami. Zrezygnuj ze śmietany, masła i żółtych serów. Po południu (od 16) unikaj węglowodanów prostych, wybieraj złożone: pełnoziarnisty makaron, ciemny ryż. Należy pamiętać o piciu wody. Prawidłowy spadek masy ciała to od 0,5-1kg na tydzień. Pozdrawiam Monika Konieczna
  • Jak to możliwe, że waga może wahać się w ciągu jednego dnia o 3 kg?

    Witam, jak to możliwe ze moja waga wzrasta lub maleje w ciągu dnia np o 3 kilo? Rozumiem, ze waga rano jest niższa, ale mam tez takie sytuacje ze rano jest wyższa, lub jak waze się jakiegoś dnia to następnego o 3 kilo więcej/mniej, jak to możliwe? Dodam, ze mam niedowagę- 48kg/166. Pozdrawiam.
    Mgr Monika Konieczna
    Mgr Monika KoniecznaDietetyk
    Witam. Nigdy nie mamy stałej masy ciała. Waga, oprócz tłuszczu pokazuje nam masę narządów wewnętrznych, zalegający w jelitach kał, ilość moczu w pęcherzu, wody, która nie została jeszcze wydalona z komórek ciała. Również w różnych dniach cyklu menstruacyjnego masa ciała waha się, nawet do kilku kilogramów. W ciągu dnia również masa ciała jest różna. Proponuję ważyć się tylko jeden raz w tygodniu, rano, po toalecie i przed śniadaniem. Zapisuj co spożywasz bardzo dokładnie w ciągu tygodnia. Tak samo postępuj przez miesiąc. Sprawdzisz w ten sposób, czy istnieje powiązanie Twojej masy ciała, wagi i spożywanych produktów. Zapisuj również, kiedy masz miesiączkę oraz jak wzrasta Twój apetyt i czy jesz w tedy więcej. Warto udać się do dietetyka aby wykonać analizę składu ciała Analiza ta pokaże między innymi ile masz tłuszczu i wody w ciele. Proponuję także wykonać wszystkie badania, jakie wydają ci się potrzebne. Mam nadzieję że chociaż trochę pomogłam. Pozdrawiam Monika Konieczna Poradnia dietetyczna twój dietetyk
  • Jakie są skuteczne sposoby na zaparcia?

    Witam! Przychodzę tutaj z problemem przewlekłego zaparcia... Męczy mnie już od dawna, już tak naprawde kiedy byłam dzieckiem i nadal się to utrzymuje. Nie mogę wydalić niczego przez ponad tydzień! Chodzę do szkoły sportowej, co równoznaczne jest z tym, że w tygodniu mam po 10 lekcji wychowania fizycznego. W dni wolne ćwiczę i staram się pić po 1,5 litra wody dziennie, dodatkowo biore błonnik z łusek Babuni Płesznik. Jestem otyła lecz nie sposób mi jest schudnąć kiedy poprostu się nie da, próbowałam sie wspomagać tabletkami przeczyszczającymi i herbatkami które po pewnym czasie przestawały działać i trzeba było kupować nowe. Śliwki też nie pomagają! Wszystkie "lekarstwa" czy "preparaty" które brałam/lub biore to: Lactulosum Polfarmex Iberogast Xenna Extra Comfort (tabletki, saszetka i herbata) Czopki glicerynowe Olej rycynowy Len mielony Bisacodyl VP 5mg Colon C Jeszcze chciałam dodać, że nie jem żadnych słodyczy, jasnego chleba, fast-foodów itd. Proszę o radę co mam zrobić w takiej sytuacji. Dziękuje.
    Mgr Monika Konieczna
    Mgr Monika KoniecznaDietetyk
    Witam.Wymienię kilka sprawdzonych domowych sposobów na zaparcia : Sprawdzonym sposobem na zmuszenie jelit do pracy jest jedzenie śliwek. Są one bogate w błonnik, który napędza perystaltykę. Równie dobrze działają świeże owoce, jak i suszone. Może Pani jeść kilka albo wypić ugotowany z nich kompot. Kasze -Otoczka ich ziarenek stanowi cenne źródło błonnika, dlatego włączenie np. gryki czy jagieł na stałe do diety da gwarancję że zaparcia nie będą dokuczać. Winogrona-Dzięki pektynom winogrona (w tym także rodzynki) działają przeczyszczająco. Deser złożony z kiści owoców lub jogurtu z garścią rodzynek z pewnością sprawi, że wizyty w toalecie będą krótsze. Tylko należy uważac, by nie przesadzić! Nadmiar pektyn może powodować wzdęcia. Dzień proponuję zacząć od wody. Należy pamiętać o aktywności fizycznej,można wprowadzić w swój grafik codzienny spacer, jazdę na rowerze itp. Warto też spożywać kefiry i jogurty, które usprawniają pracę jelit. Unikać jedzenia zbyt dużej ilości czekolady. Jeść o stałych porach, bez pośpiechu, a także pić przegotowaną wodę 30 minut przed posiłkiem. Niektórzy zalecają wypijanie soku z ogórków kiszonych albo soku z gruszek. Pozdrawiam Monika Konieczna

Popularne badania

  • Badanie analizy składu ciała
  • Test nietolerancji pokarmowej
  • Pomiar masy ciała wzrostu i wymiarów ciała
  • Wywiad ogólny zdrowotny i żywieniowy.
  • Badania biorezonansem magnetycznym

Popularne zabiegi

Leczone choroby

  • Otyłość
  • Anoreksja
  • Bulimia
  • Choroby serca
  • Choroby układu krązenia
  • Miażdzyca
  • Nadciśnienie
  • Cukrzyca
  • Nietolerancja pokarmowa
  • Alergia pokarmowa
  • Choroby wątroby i dróg żółciowych
  • Schorzenia układu pokarmowego
  • Stymulowanie i usprawnianie rozwoju funkcji psychomotorycznych
  • Wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów