Nasza witryna korzysta z plików cookie. Pozostając na stronie wyrażasz na to zgodę. Dowiedz się więcej.

Mgr Monika Macioszek

Mgr Monika Macioszek

Dietetyk, Dietetyk dziecięcy
Ruda Śląska, śląskie
  • Polecany specjalistaSpecjalista zdobył 1 200 punktów za aktywność w ostatnim miesiącu
  • Zaufany specjalistaSpecjalista zdobył 160 punktów za aktywność w ostatnim miesiącu
  • 1861
    punktów za aktywność
  • 86podziękowań za odpowiedzi
  • 13udzielonych odpowiedzi
  • 1
    Miejsce w rankingu abcZdrowie
    Dietetyk, Ruda Śląska
  • 1
    Miejsce w rankingu abcZdrowie
    Dietetyk dziecięcy, Ruda Śląska

Umów wizytę

Ten lekarz nie ma jeszcze możliwości umawiania wizyt przez internet.

  • Podmiot Leczniczy: E. I. Hammer TERAPIA s.c. Przedsiębiorstwo Podmiotu Leczniczego: Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ośrodek Rehabilitacji i Rozwoju Człowieka TERAPIA w Rudzie ŚląskiejKłodnicka 2/2, Ruda Śląska
    tel: 508 320 ...

    W tej placówce nie można jeszcze umówić wizyty przez internet.

  • O mnie
  • Odpowiedzi dla pacjentów (13)
  • Opinie (1)
    średnia:

Mgr Monika Macioszek-Sroka to dietetyk i psychodietetyk.

Jest absolwentką Wydziału Nauk o Zdrowiu na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku dietetyka w Krakowskiej Wyższej Szkole Promocji Zdrowia, psychodietetyka w Wyższej Szkole Nauk Społecznych w Lublinie oraz pedagogika w Wyższej Szkole Zarządzania w...

Czytaj więcej

Kursy i staże

  • Immunodiagnostyka Nietolerancji pokarmowej, Kraków 2014 r.
  • Genetyka w dietetyce, Katowice 2013 r.
  • Profilaktyka i dieto terapia chorób układu sercowo-naczyniowego ze szczególnym uwzględnieniem hipercholesterolemii, Kraków 2013 r.
Czytaj więcej

odpowiedzi na pytania (13)

  • Obsesyjne myślenie o jedzeniu

    Witam! 2 lata temu zaczęłam się odchudzać, po 6 mies. schudłam 30 kg, dostałam anoreksji. Wyleczyłam się z pomocą rodziny. Ale cały czas czuję skutki uboczne. Znów zaczęłam się odchudzać. Jem małe śniadanie i mały obiad, co 2 dni na kolację piję kakao. Chciałabym normalnie jeść. Cały czas myślę o jedzeniu. Ćwiczę. Jak zjem choć trochę więcej mam okropne wyrzuty sumienia. Co mogę z tym zrobić? pomocy. Chciałabym normalnie żyć, a nie cały czas przejmować się tym, że mogę przytyć. Błagam o odp.
    Mgr Monika Macioszek
    Mgr Monika MacioszekDietetyk, Dietetyk dziecięcy
    Metabolizm człowieka jest tak skonstruowany, że kiedy ma dużo pokarmu do spalenia, szybciej spala zapasy tłuszczu. Kiedy dostarczymy mu mniej żywności, spala ją wolniej. Jeśli jesz zbyt mało, organizm twój przestawia się na tryb oszczędnościowy i spalanie kilogramów jest trudniejsze. Duże znaczenie ma też sposób jedzenia: im szybciej pochłaniamy pokarm, tym więcej go zjemy, ponieważ nie uświadomimy sobie w porę, że jesteśmy już syci. Nasz organizm potrzebuje około 20 minut, aby mózg zasygnalizował nam, że jesteśmy najedzeni. Zanim zaczniesz jeść, nałóż na talerz 20 proc. mniej jedzenia, niż myślisz, że zjesz, zwiększ o tyle samo porcję warzyw. Nie odmawiaj sobie ulubionych przysmaków, jedz je, ale w mniejszych ilościach. Zmniejszenie porcji przyniesie lepszy efekt niż wyrzeczenie. W razie problemów, możesz też skorzystać z porady psychodietetyka.
  • Czym zastąpić cukier w diecie?

    Czy najlepiej zastąpić cukier? Może stewią?
    Mgr Monika Macioszek
    Mgr Monika MacioszekDietetyk, Dietetyk dziecięcy
    Cukier, ze względu na silne właściwości zakwaszające (co obniża odporność) uważany jest za produkt szkodliwy dla organizmu. Zamiast niego można używać, oczywiście w rozsądnych ilościach miodu, syropu klonowego, melasy czy nierafinowanego cukru brązowego. Można też stosować stewię, chociaż jest słodka nie zawiera kalorii. Bezpiecznie mogą jej używaćchorzy na cukrzycę - nie podnosi poziomu cukru we krwi. Ze wzgędu na odporność na wysoką temperaturę do 200 st. C można ją używać do gotowania i pieczenia.
  • Co zrobić, by próchnica na zębach się nie pojawiała?

    witam, myję zęby 2razy dziennie, rzadko jem słodycze a i tak ciągle mi się psują zęby. Czy można coś zrobić aby nie pojawiała się próchnica? może używam złej pasty do zębów. Czy płyny do płukania coś pomagają?
    Mgr Monika Macioszek
    Mgr Monika MacioszekDietetyk, Dietetyk dziecięcy
    Jesli do słodzenia stosujesz popularny, biały cukier radzę zastąpić go cukrem z brzozy, który hamuje rozwój próchnicy, wzmacnia mineralizację szkliwa, regeneruje drobne ubytki. Te same właściwości wykazuje też stewia.