Redakcja abcZdrowie

Redakcja abcZdrowie

Warszawa, mazowieckie
79
  • 131944punkty za aktywność
  • 21589podziękowań za odpowiedzi
  • 15408udzielonych odpowiedzi

Umów wizytę

Ten lekarz nie ma jeszcze możliwości umawiania wizyt przez internet.

  • Redakcja abcZdrowieWarszawa , Warszawa

    W tej placówce nie można jeszcze umówić wizyty przez internet.

  • O mnie
  • Odpowiedzi dla pacjentów (15408)
  • Rekomendacje

odpowiedzi na pytania (15408)

  • Zmniejszanie się prącia i jąder - czy można to powstrzymać?

    W Internecie przeczytałem, że mężczyźni po ukończeniu 25 lat, co roku tracą w naturalny sposób 1% testosteronu. Czy to znaczy, że teraz, w wieku 62 lat mam ok. 60% tego hormonu? Ostatnio zauważyłem, że mój penis ma we wzwodzie trochę ponad 15 cm, więc jest prawie o 1 cm krótszy niż dawniej. Niekorzystnie zmienia się moja sylwetka. Chyba potwierdza się to, co napisano na seksuologicznym portalu. Czytałem, że figura nabiera kobiecych cech. Można zauważyć, że zaokrąglają się biodra, uwypukla brzuch, a jądra stają się mniejsze. I jak tu bez stresu poddać się ocenie kobiecego oka? Czy można powstrzymać zmniejszanie się prącia i jąder?
    Redakcja abcZdrowie
    Redakcja abcZdrowie

    Witam serdecznie!

    Domyślam się, że Pana pytania dotyczą zespołu niedoboru testosteronu, zaburzenia dotyczącego niemal co 10 mężczyznę między 40.-60. rokiem życia.

    Jak słusznie Pan zauważył, co roku dochodzi do obniżenia stężenia testosteronu o 1%. Nie oznacza to jednak, że za 40 lat, będzie miał Pan jedynie 60% wartości wyjściowej. Z każdym rokiem poziom testosteronu będzie obniżał się o 1%, ale od wartości bieżącej.

    Opisywane przez Pana zmniejszenie prącia na pewno nie jest związane z zespołem niedoboru testosteronu. Zaburzenie to objawia się bowiem zaburzeniami wzwodu, obniżeniem libido, obniżeniem masy mięśniowej, przewlekłym zmęczeniem i innymi.  Być może Pana wrażenie zmniejszającego się prącia związane jest z nieprawidłowym jego zmierzeniem.

    Jeżeli nadal będzie miał Pan wątpliwości co do rozmiaru swojego penisa, zawsze może Pan udać się na kontrolę urologiczną. Może Pan również oznaczyć poziom testosteronu w surowicy krwi.

    Pozdrawiam

  • Czy test ciążowy jest wiarygodny?

    Witam, opiszę całą sytuację. Ostatnio cykle mam 32 dniowe. W dni płodne doszło do chwilowego stosunku bez zabezpieczenia (penetracja trwała dosłownie ok. 30 sekund). Po 49 godzinach wzięłam tabletkę E***. Miałam skutki uboczne w postaci bólu brzucha. Po 2 tygodniach od wzięcia tabletki dostałam miesiączki (miałam objawy jak zwykle), która była opóźniona 1 dzień. Trwała 5 dni, czyli normalnie. Była jedynie troszkę mniej obfita. W dniu spodziewanej miesiączki (16 dni po stosunku) zrobiłam test płytkowy- wynik wyszedł negatywny. Następnie zrobiłam test ciążowy innej firmy 21 po stosunku- wynik również negatywny. Ponieważ cały czas boję się, że mogłam zajść w ciążę, znowu zrobiłam test, tym razem prawie 4 tygodnie po stosunku (dokładnie 27 dni) - też innej firmy i wynik również był negatywny. Bardzo proszę o odpowiedź czy mogę zaufać wykonanym testom. Dodam, że wszystkich testów zrobiłam już chyba ponad 15. Z góry dziękuję za szybką odpowiedź.

    Redakcja abcZdrowie
    Redakcja abcZdrowie

    Witam serdecznie!

    W opisywanej sytuacji ryzyko ciąży istniało, ale było ono bardzo niskie. Nie było zatem wskazań do przyjęcia tabletki alarmowej. Jeżeli jednak zdecydowałaś się na ten rodzaj zabezpieczenia to w przeciągu najbliższych kilku miesięcy możesz obserwować u siebie liczne działania niepożądane (bóle brzucha, nudności, zaburzenia miesiączkowania).

    Tak jak wspomniałam wyżej ryzyko ciąży było znikome. Przyjęcie tabletki alarmowej dodatkowo je obniżyło. Nie ma zatem podstaw do podejrzewania ciąży mimo tak licznych negatywnych wyników testów ciążowych.

    Pozdrawiam.

  • Brak miesiączki po łyżeczkowaniu: jak długo mam czekać?

    Witam, mam 39 lat. Po porodzie okazało się, że nie mogę urodzić łożyska, wyciągano je ręcznie. Jednak po 6 tygodniach krwawienie, lekarz zadecydował o poddaniu mnie zabiegowi łyżeczkowania. Wynik histopatologiczny: pozostawione szczątki łożyska. Od tam tej pory tj. 8 miesiąc nie dostałam jeszcze miesiączki. Mam pytanie czy to normalne i jak długo może trwać taka sytuacja, czy może wchodzę w okres menopauzy? Bardzo proszę o odpowiedź. Marzena z Nowego Sącza.

    Redakcja abcZdrowie
    Redakcja abcZdrowie

    Witam!

    Po zabiegu łyżeczkowania organizm musi osiągnąć równowagę hormonalną, trwa to różnie długo - średnio od 4 - 9 tygodni, w takim terminie można też spodziewać się miesiączki. Większość kobiet dostaje okresu po około 4 tygodniach, ale zdarzają się też dłuższe przerwy.

    Jednak w Pani przypadku okres ten może być dłuższy, ponieważ okres poporodowy także ma wpływ na jej powrót. W przypadku karmienia piersią, kiedy to poprzez stymulację brodawek sutkowych podwyższa się poziom prolaktyny czas wystąpienia miesiączki wydłuża się. U kobiet, które nie karmią miesiączka pojawia się szybciej - w okresie 6-8 tygodni od porodu, natomiast w przypadku kobiet karmiących może to być okres kilku miesięcy a nawet dopiero po zakończeniu karmienia.

    W razie dalszych wątpliwości należy skontaktować się ze swoim lekarzem ginekologiem.

    Pozdrawiam serdecznie!
     

Znaleźliśmy dla Ciebie innych lekarzy tej samej specjalizacji

Umów wizytę

PON.22.01
WT.23.01
ŚR.24.01
PON.22.01
WT.23.01
ŚR.24.01
  • Lek. Halina Kowaluk – Gołyńska

    Lek. Halina Kowaluk – Gołyńska

    Rehabilitant
    Konsultacja rehabilitacyjnaod 80,00 zł
    3 Maja 47/47, Izabelin
    WA Zdrowie Sp. z o.o.
    3 Maja 47/47, Izabelin
    WA Zdrowie Sp. z o.o.
    loader
  • Mgr Tomasz Tracz

    Mgr Tomasz Tracz

    Fizjoterapeuta, Fizjoterapeuta dziecięcy
    Prądy interferencyjne30,00 zł
    Wyrobka 3, Gdańsk
    MobileMed - Trójmiasto
    loader
  • Mgr Jarosław Kamiński

    Mgr Jarosław Kamiński

    Fizjoterapeuta
    Prądy interferencyjne30,00 zł
    Hetmana J.K Chodkiewicza 5/86, Warszawa
    Mobile Medical Services Spólka z ograniczoną odpowiedzialnością
    loader
  • Mgr Tomasz Jezior

    Mgr Tomasz Jezior

    Fizjoterapeuta
    Prądy interferencyjne30,00 zł
    Hetmana J.K Chodkiewicza 5/86, Warszawa
    Mobile Medical Services Spólka z ograniczoną odpowiedzialnością
    loader
  • Mgr Monika Słoniowska

    Mgr Monika Słoniowska

    Fizjoterapeuta
    Prądy interferencyjne30,00 zł
    Hetmana J.K Chodkiewicza 5/86, Warszawa
    Mobile Medical Services Spólka z ograniczoną odpowiedzialnością
    loader