DD691C77-D788-4F8A-B396-ADB5C1D5C4C0F38B93DE-1E23-4FE7-8B99-3160C89F399A8B86BE77-F7EC-427B-AF91-2A228546883A5DC24F76-9B4D-4B56-AE12-CC2BF7BA40EE@svgF3B63ECA-5CE4-483C-B0C7-5DFB4B6C36B4@svg8CDDACB3-3607-48CC-9037-97E941029F39C940811C-74B0-4100-AC47-C09049CE9650
    Brak wyników
    • Kobieta
    • Mężczyzna

    badanie-sluchu

    2 wyników
    Strona 1 z 16
    POPRZEDNIE
    NASTĘPNE

    Badanie słuchu polega na sprawdzeniu i skontrolowaniu zdolności słuchowych pacjenta. Na tego rodzaju badanie powinny zgłosić się osoby z niedosłuchem, zaburzeniami równowagi, nawracającymi zawrotami głowy czy też nękane przez szumy uszne. Badanie słuchu może mieć charakter subiektywny lub obiektywny. Pierwsza metoda zakłada aktywne uczestnictwo pacjenta w czasie badania, będzie on informował protetyka słuchu o dźwiękach, które słyszy. Metoda ta opiera się na przeprowadzeniu próby Webera, próby Schwabacha oraz próby Rinnego. Do badań subiektywnych należą więc: audiometria wysokoczęstotliwościowa, test wyrównania głośności, audiometria tonalna oraz audiometria mowy. Obiektywne badania słuchu obejmują swoim zasięgiem badanie wywoływanych potencjałów słuchowych, audiometrię impedancyjną, a także otoemisję akustyczną. Dodatkowo badania słuchu można podzielić na progowe i nadprogowe, które wskażą najcichszy możliwy do usłyszenia dźwięk oraz dźwięk znajdujący się ponad progiem słyszenia. Wszystkie badania słuchu są nieinwazyjne i nie wymagają specjalnego przygotowywania się do nich. Mogą byćprzeprowadzane zarówno na dzieciach, jak i osobach dorosłych.

    Jesteś lekarzem, psychologiem lub innym specjalistą?

    DOŁĄCZ DO NAS

    Administratorem udostępnionych danych osobowych jest Wirtualna Polska Media S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej „WPM"). Podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes administratora jakim jest m.in. świadczenie usług społeczeństwa informacyjnego (art. 4 pkt 25 RODO) obejmujące udostępnienie użytkownikom możliwości łatwego dotarcia do kompletnych i rzetelnych danych publicznie udostępnionych w systemach teleinformatycznych, pochodzących z publicznie dostępnych rejestrów jak i danych upublicznionych przez użytkowników. Masz prawo m.in. do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, jak również prawo do zgłoszenia sprzeciwu w przewidzianych w prawie sytuacjach oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego. czytaj więcej